授業情報
※身につく能力について
複数の学科・専攻・コースで開講されている科目は、開講を担当する学科・専攻・コースの定めた「身につく能力」を表示しているため、履修要項・大学院要覧記載の「身につく能力」とは異なるものが表示されていることがあります。
授業によっては、「身につく能力」の記載がない場合もあります。
そのため「身につく能力」については履修要項・大学院要覧も確認するようにしてください。
授業コード Course Code |
2CC2303000
|
授業開講年度 Year of Class |
2024年度
|
授業形態 Course Mode |
講義(対面授業)
|
授業名称 Class Name |
LEBES204Academic Reading A
|
テーマ Theme |
|
科目名 Name of Subject |
LEBES204Academic Reading A
|
英字科目名 English Name of Subject |
Academic Reading A
|
身につく能力
Ability to be Acquired in This Class
◎=科目に最も関連する能力
〇=科目に関連する能力
|
知識・理解
|
英語圏の文学・文化の基礎知識と幅広い教養
|
|
知識・理解
|
英語の科学的基礎知識、応用知識
|
|
汎用的技能
|
グローバル化社会で使える英語の技能
|
◎
|
汎用的技能
|
異文化理解と分析力
|
|
汎用的技能
|
課題解決の為の分析力・構想力・表現力
|
|
態度・志向性
|
よりよい社会の構築に結びつける志向
|
|
態度・志向性
|
グローバル化社会への対応能力
|
|
統合的な学習経験と創造的思考力
|
専門領域において新たに問題提起する力
|
|
統合的な学習経験と創造的思考力
|
専門領域において解決を提案する力
|
|
科目単位数 Credit |
1
|
履修期 Term |
春学期
|
教員氏名 Name of Teacher |
SHAITAN Alexandra
|
開講キャンパス Campus |
横浜
|
曜時 Day and Period |
月曜4時限(春学期)
|
授業概要 Course Description |
This class will focus on improving reading skills and vocabulary alongside study of a wide variety of fiction. Students will discuss readings, give their opinions and ask/answer questions. Students will also present/submit two book reports during the semester.
|
到達目標 Class Goals |
Goals for this class include: improving technical reading skill and reading fluency, improving ability to discuss readings and give opinions, developing an interest in English-language fiction, increasing vocabulary and understanding of English.
|
授業言語 Language |
英語
|
アクティブ・ラーニング Active Learning |
アクティブ・ラーニング非対応
|
授業計画 Daily Class Schedule
|
【第1回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Introducing syllabus, class requirements
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第2回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Unit 2: How making music improves the brain?
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第3回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Unit 2: How making music improves the brain: dictation, vocabulary quiz, discussion
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第4回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Unit 4: What is a robot?
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第5回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Unit 4: What is a robot? Vocabulary quiz, dictation, discussion in dyads/groups
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第6回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Individual Research on Unit 4 Topic: group discussion; new vocabulary and its use in individual reports
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第7回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Book Report 1: share and present in groups; present and submit book reports
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第8回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Unit 6: The monarch migration mystery
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第9回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Unit 6: The monarch migration mystery: vocabulary use; quiz, dictation
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第10回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Unit 8: Bolivia's remarkable salt flats
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第11回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Unit 8: Bolivia's remarkable salt flats: discussion, vocabulary quiz, dictation
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第12回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Unit 10: Our fascination with Mars
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第13回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Unit 10: Our fascination with Mars: dictation, vocabulary quiz, discussion
|
予習内容 Preparation for Class
|
Completing reading and preparing questions
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第14回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Final Test; Book Report 2: sharing reviews with peers; Summary & Review
|
予習内容 Preparation for Class
|
prepare for the final test by reviewing course materials; finalising book review reports
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Reading assignments and homework
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
【第15回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Course Evaluation; Constructive Feedback; Setting future goals
|
予習内容 Preparation for Class
|
Constructive feedback and issues pertaining to the course goals and objectives
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
復習内容 Review of Class
|
local/global issues learned throughout the course: solutions and further exploratory research
|
目安時間 Hours
|
0.5 時間
|
授業に関する注意事項 Remarks for Class |
Homework readings are essential to ensure active in-class participation and discussions with peers and the instructor. Students will be asked to bring a note-book, dictionary and a handout to every class.
|
教科書 Texts |
Teacher-distributed
|
参考書 Reference Books |
National Geographich Learning 4
|
課題フィードバック方法区分 Assignment Feedback Method |
授業時間内に講評・解説を行い、授業時間外はmanabaで行う
|
課題フィードバック方法内容 Assignment Feedback Method Content |
Feedback will include both written and verbal formats.
|
成績評価の基準 Evaluation Criteria |
Book report (30) %, Research Project/Presentations 40%, Active in-class participation/Vocabulary Quizzes 30%
|
関連URL Related URL |
|
備考 Notes |
|
添付ファイルの注意事項 Notice |
|
更新日時 Date of Update |
2024年02月27日 17時00分26秒
|