シラバス情報

授業情報
※身につく能力について
複数の学科・専攻・コースで開講されている科目は、開講を担当する学科・専攻・コースの定めた「身につく能力」を表示しているため、履修要項・大学院要覧記載の「身につく能力」とは異なるものが表示されていることがあります。
授業によっては、「身につく能力」の記載がない場合もあります。
そのため「身につく能力」については履修要項・大学院要覧も確認するようにしてください。
授業コード   Course Code 2CC2510500
授業開講年度   Year of Class 2024年度
授業形態   Course Mode 講義(対面授業)
授業名称   Class Name LEBES207Academic Writing B
テーマ   Theme
科目名   Name of Subject LEBES207Academic Writing B
英字科目名
English Name of Subject
Academic Writing B
身につく能力
Ability to be Acquired in This Class
◎=科目に最も関連する能力
〇=科目に関連する能力
知識・理解 英語圏の文学・文化の基礎知識と幅広い教養
知識・理解 英語の科学的基礎知識、応用知識
汎用的技能 グローバル化社会で使える英語の技能
汎用的技能 異文化理解と分析力
汎用的技能 課題解決の為の分析力・構想力・表現力
態度・志向性 よりよい社会の構築に結びつける志向
態度・志向性 グローバル化社会への対応能力
統合的な学習経験と創造的思考力 専門領域において新たに問題提起する力
統合的な学習経験と創造的思考力 専門領域において解決を提案する力
科目単位数   Credit 1
履修期   Term 秋学期
教員氏名   Name of Teacher CHRISTIANSEN Kenan
開講キャンパス   Campus 横浜
曜時   Day and Period 金曜4時限(秋学期)
授業概要   Course Description Few people are natural-born essay writers; it takes practice and a keen eye and lots of practice to learn how to separate what works from what doesn’t. If you’ve ever read a piece of writing that was entertaining, yet informative–one that taught you something or made an argument but had a special, elevated, quality that made it a pleasure to read–then you have experienced a “good essay.”

But for every “good essay” there is a graveyard of bad ones that throw barriers in the readers’ way, waste their time with dull, confusing prose–and reading them feels like an absolute punishment. One may wonder then, why are there so many bad essays compared to good ones? The answer is simple: bad essays are easier to write.
到達目標   Class Goals In this course, we are going to analyze the work of several great essay writers. We are going to learn the different essay forms; how to stop writing “I’m going to tell you…” and simply tell them; and, most importantly, how to write in your own unique voice.
授業言語   Language 英語
アクティブ・ラーニング   Active Learning アクティブ・ラーニング対応
授業計画
Daily Class Schedule
【第1回】 授業内容
Content/Topic
First week back discuss new style of classes / Comparison essay / examples / Grammar 80- 85.
予習内容
Preparation for Class
Bring in fresh journals (focused on reactions). 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Journal write about your break. 目安時間
Hours
1 時間
【第2回】 授業内容
Content/Topic
Comparison essay 86-89 / Form groups and practice Venn Diagrams for comparison essay topics.
予習内容
Preparation for Class
Read and do what you need to prepare. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Continue journals. 目安時間
Hours
1 時間
【第3回】 授業内容
Content/Topic
Argument Essay 98 / Practice pro and con thesis statements.
予習内容
Preparation for Class
Bring in your Venn Diagrams. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Continue journals. 目安時間
Hours
1 時間
【第4回】 授業内容
Content/Topic
Argument essay / examples / decide an essay topic and make an outline / Might have two students take up two sides of an argument.
予習内容
Preparation for Class
Review vocabulary and transitional language. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Think critically about the pros and cons and consider the other side’s arguments. Write a short argument from the other side’s point of view. What do you think they would say? 目安時間
Hours
1 時間
【第5回】 授業内容
Content/Topic
Grammar 107 (Controlling tone and acknowledging and opposing argument)and making counter arguments / How to cite and quote something from a publication or online. 115 / Evaluating websites pg. 143 / Groups: practice quoting and citing sources.
予習内容
Preparation for Class
Bring in journals for a check. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Write first drafts of Argumentative essay. 目安時間
Hours
1 時間
【第6回】 授業内容
Content/Topic
Conditional statements (if/then) practice 116-119 / Read your opponents draft and compare their arguments to your own, did you guess their arguments correctly? Group feedback: practice making counterarguments 110-111.
予習内容
Preparation for Class
Bring in first drafts. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Write final drafts with feedback and counter arguments to your opponent’s points in mind. 目安時間
Hours
1 時間
【第7回】 授業内容
Content/Topic
Grammar 141 / Reaction Essay 150.
予習内容
Preparation for Class
Review vocabulary. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Continue journals. 目安時間
Hours
1 時間
【第8回】 授業内容
Content/Topic
Reaction essay continued.
予習内容
Preparation for Class
Review vocabulary. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Read the essay examples. 目安時間
Hours
1 時間
【第9回】 授業内容
Content/Topic
Examples of great essays / choose one to write a reaction essay on / In groups write short paragraphs of reactions to the example paragraphs and compare: what did you like, what was strongest about the writing.
予習内容
Preparation for Class
Make sure you have read the examples. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Decide whether you want to create a problem-solution or a reaction essay for the final. 目安時間
Hours
1 時間
【第10回】 授業内容
Content/Topic
Final Grammar 159-162; 168/ Movie / read
予習内容
Preparation for Class
Bring in any final questions or requests. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Read Movie review 目安時間
Hours
1 時間
【第11回】 授業内容
Content/Topic
Groups discuss in class the movie and your reactions to the review/ What were their arguments? /Write a reaction essay to the review in group and present it at the end of class.
予習内容
Preparation for Class
Read the review and record your reactions. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Write outline for your final essay. 目安時間
Hours
1 時間
【第12回】 授業内容
Content/Topic
Group feedback on the final outline.
予習内容
Preparation for Class
Have final outline ready to submit. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
First draft. 目安時間
Hours
1 時間
【第13回】 授業内容
Content/Topic
Final review and help.
予習内容
Preparation for Class
Turn in journals. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Turn in any make-up assignments. 目安時間
Hours
1 時間
【第14回】 授業内容
Content/Topic
Turn in final drafts.
予習内容
Preparation for Class
Turn in any make-up assignments. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Finalize drafts based on group feedback. 目安時間
Hours
1 時間
【第15回】 授業内容
Content/Topic
Special study day
予習内容
Preparation for Class
Bring anything that wasn’t finished. 目安時間
Hours
1 時間
復習内容
Review of Class
Enjoy your time off! 目安時間
Hours
1 時間
授業に関する注意事項   
Remarks for Class
This class values creativity and voice over perfect grammar.
教科書   Texts Vestri, Folse Keith S., April Muchmore-Vokoun, E. Great Writing 4: Great Essays. Available from: VitalSource Bookshelf, (5th Edition). Cengage Learning NGL, 2019.
参考書   Reference Books Supplemental materials will be provided by the teacher through Manaba.
課題フィードバック方法区分
Assignment Feedback Method
授業時間外にmanabaで行う
課題フィードバック方法内容
Assignment Feedback Method Content
成績評価の基準   
Evaluation Criteria
This is a participation-heavy course, a significant portion of your grade (40%) will come from how much you contribute to class and group discussions and how well you keep up with your free-writing journal. There will also be 3 essays each semester (20% each).
関連URL   Related URL
備考   Notes
添付ファイルの注意事項   Notice
更新日時   Date of  Update 2024年02月26日 15時00分16秒