授業情報
※身につく能力について
複数の学科・専攻・コースで開講されている科目は、開講を担当する学科・専攻・コースの定めた「身につく能力」を表示しているため、履修要項・大学院要覧記載の「身につく能力」とは異なるものが表示されていることがあります。
授業によっては、「身につく能力」の記載がない場合もあります。
そのため「身につく能力」については履修要項・大学院要覧も確認するようにしてください。
授業コード Course Code |
2FF1031001
|
授業開講年度 Year of Class |
2024年度
|
授業形態 Course Mode |
講義(対面授業)
|
授業名称 Class Name |
ビジネス英語1
|
テーマ Theme |
|
科目名 Name of Subject |
ビジネス英語1
|
英字科目名 English Name of Subject |
Business English 1
|
身につく能力
Ability to be Acquired in This Class
◎=科目に最も関連する能力
〇=科目に関連する能力
|
知識・理解
|
幅広い教養
|
|
知識・理解
|
経営学分野の基礎的知識とそれらを横断的にとらえる能力
|
|
汎用的技能
|
知識や体験に基づいて的確に課題を解決するための情報収集力
|
|
汎用的技能
|
知識や体験に基づいて的確に課題を解決するための思考力・分析力
|
|
態度・志向性
|
諸問題に積極的に取り組む姿勢
|
|
態度・志向性
|
本学の教育理念である“Do for Others(他者への貢献)”の精神
|
|
態度・志向性
|
他者と協業して課題解決にあたるためのコミュニケーション能力
|
◎
|
統合的な学習経験と創造的思考力
|
現代社会に生起する諸問題に積極的に取り組む力
|
〇
|
科目単位数 Credit |
2
|
履修期 Term |
春学期
|
教員氏名 Name of Teacher |
BOLLINGER Deborah
|
開講キャンパス Campus |
横浜
|
曜時 Day and Period |
木曜4時限(春学期)
|
授業概要 Course Description |
Students will focus on the elements of making effective business presentations, including nonverbal communication, visual media, and the structure and organization of the message. Students will improve their communication skills and practice presentation techniques through small group activities, paired practice, and impromptu speeches. Students will make presentations on a variety of topics and will provide feedback on classmates’ presentations. Students’ progress will be assessed through projects and presentations, a portfolio of the work completed during the semester, and an examination.
|
到達目標 Class Goals |
(1) Gain proficiency in public speaking (2) Develop the ability to use nonverbal communication techniques (3) Learn to design and use visual media effectively (4) Improve the structure and organization of presentations (5) Acquire and practice using new vocabulary and expressions
|
授業言語 Language |
英語
|
アクティブ・ラーニング Active Learning |
アクティブ・ラーニング対応
|
授業計画 Daily Class Schedule
|
【第1回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Course Overview & Introductions / Learner Profile
|
予習内容 Preparation for Class
|
Check Syllabus, purchase textbook
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Complete Learner Profile, Choose topics for Impromptu Speech
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第2回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Nonverbal Communication: Eye-contact & Posture / Group Project
|
予習内容 Preparation for Class
|
Prepare Impromptu Speech
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Research Topic for Group Project
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第3回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Nonverbal Communication: Gestures & Voice Inflection/ Planning a Tour of Tokyo
|
予習内容 Preparation for Class
|
Select information and images for Group Project
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Prepare Group Project
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第4回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Impromptu Speeches / Group Project / Microsoft PowerPoint Tutorials
|
予習内容 Preparation for Class
|
Practice Impromptu Speech
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Prepare PowerPoint slides for Group Project
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第5回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Impromptu Speeches / TED Speech: Analyzing Presentation Techniques
|
予習内容 Preparation for Class
|
Prepare speech for Group Presentation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Memorize speech for Group Presentation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第6回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Group Presentations / Peer Feedback
|
予習内容 Preparation for Class
|
Watch model presentations, Practice Group Presentation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Review units covered in textbook
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第7回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Group Presentations / Peer Feedback
|
予習内容 Preparation for Class
|
Prepare SOS worksheets
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Begin Group Project Report
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第8回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Pechakucha Project / Complete Group Project Report
|
予習内容 Preparation for Class
|
Prepare Group Project Report
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Select theme for Pechakucha Project
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第9回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Pechakucha Tutorial & Workshop
|
予習内容 Preparation for Class
|
Select images for Pechakucha Project
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Prepare Pechakucha Project
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第10回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Create slides for Pechakucha Project / Set timing
|
予習内容 Preparation for Class
|
Watch Pechakucha Presentations
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Prepare speech for Pechakucha Presentation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第11回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Combine PowerPoint slides for Pechakucha Project / Practice Pechakucha Presentation
|
予習内容 Preparation for Class
|
Prepare speech for Pechakucha Presentation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Memorize speech for Pechakucha Presentation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第12回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Pechakucha Presentations / Peer Feedback
|
予習内容 Preparation for Class
|
Practice Pechakucha Presentation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Review material covered in textbook
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第13回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Pechakucha Presentations / Peer Feedback
|
予習内容 Preparation for Class
|
Review SOS worksheets
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Prepare Portfolio Assignments
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第14回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Prepare Final Portfolio / Final Test
|
予習内容 Preparation for Class
|
Review for Final Test
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
Prepare Self-assessment of Learning
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第15回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Portfolio Due / Course Review & Feedback
|
予習内容 Preparation for Class
|
Complete Portfolio
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
If necessary, submit late assignment (letter grade lower)
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
授業に関する注意事項 Remarks for Class |
Students who register for this course should have an intermediate (or higher) level of English proficiency. Students are expected to attend class regularly, participate actively and work cooperatively with other students, speak English in class, and submit all assignments when due.
|
教科書 Texts |
Speaking of Speech Premium Edition, by Charles LeBeau (ISBN: 978-4-86312-385-4)
|
参考書 Reference Books |
An English-English dictionary is recommended. (https://www.ldoceonline.com)
|
課題フィードバック方法区分 Assignment Feedback Method |
授業時間内に講評・解説を行い、授業時間外はmanabaで行う
|
課題フィードバック方法内容 Assignment Feedback Method Content |
|
成績評価の基準 Evaluation Criteria |
Projects (20%) Presentations (40%) Participation (20%) Portfolio (10%) Final Test (10%)
|
関連URL Related URL |
|
備考 Notes |
|
添付ファイルの注意事項 Notice |
|
更新日時 Date of Update |
2024年03月19日 15時00分52秒
|