授業情報
※身につく能力について
複数の学科・専攻・コースで開講されている科目は、開講を担当する学科・専攻・コースの定めた「身につく能力」を表示しているため、履修要項・大学院要覧記載の「身につく能力」とは異なるものが表示されていることがあります。
授業によっては、「身につく能力」の記載がない場合もあります。
そのため「身につく能力」については履修要項・大学院要覧も確認するようにしてください。
授業コード Course Code |
2MF3062100
|
授業開講年度 Year of Class |
2019年度
|
授業形態 Course Mode |
講義(対面授業)
|
授業名称 Class Name |
KC3023Contemporary Global Issues A
|
テーマ Theme |
Comparative NPO Studies
|
科目名 Name of Subject |
KC3023Contemporary Global Issues A
|
英字科目名 English Name of Subject |
KC3023Contemporary Global Issues A
|
身につく能力
Ability to be Acquired in This Class
◎=科目に最も関連する能力
〇=科目に関連する能力
|
知識・理解
|
Basic academic skills
|
◎
|
知識・理解
|
General academic skills
|
|
汎用的技能
|
Communication in multiple languages
|
|
汎用的技能
|
Ability to analyse Japan's role in a globalizing society
|
|
態度・志向性
|
Leadership
|
|
態度・志向性
|
Humanity capable of forging transcultural human relations
|
|
態度・志向性
|
Ability to use language skills to engage in group projects
|
|
統合的な学習経験と創造的思考力
|
Ability to analyse problems that arise in global society and search for solutions to them
|
〇
|
科目単位数 Credit |
2
|
履修期 Term |
秋学期
|
教員氏名 Name of Teacher |
ROSSITTO Sarajean
|
開講キャンパス Campus |
横浜
|
曜時 Day and Period |
金曜3時限(秋学期)
|
授業概要 Course Description |
This course focuses on learning about The civil society models in the U.S. and Japan. Developing cross-sector partnerships to strengthen civil society as a tool for addressing ongoing social challenges, particularly following a crisis or natural disaster. Diverse development issues related to the Sustainable Development Goals (SDGs).
|
到達目標 Class Goals |
1. An understanding of the concept of civil society, 2. An understanding of the role and function of civil society in the U.S. and Japan. 3. Skills such as cross-cultural understanding, public speaking, innovation, problem-solving, critical thinking, and communication skills through active participation 4. A more critical understanding of international development and the SDGs
|
授業言語 Language |
英語
|
アクティブ・ラーニング Active Learning |
アクティブ・ラーニング対応
|
授業計画 Daily Class Schedule
|
【第1回】
|
授業内容 Content/Topic
|
【第1回】Introductions & Overview of class outline, intro to nonprofit NGO mgt. Why NGO? Why nonprofit? Understanding the Concept of Civil Society
|
予習内容 Preparation for Class
|
Weekly online readings and semester long group project are required. Weekly Online readings introduce basic skills, techniques, issues and case studies.
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
this will be done regularly via quizzes and discussion
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第2回】
|
授業内容 Content/Topic
|
第2回】CS development, Global civil society, Introduce the group project and problem assessment
|
予習内容 Preparation for Class
|
Weekly Online readings about the Concept of Civil Society & development
|
目安時間 Hours
|
3 時間
|
復習内容 Review of Class
|
start problem assessment
|
目安時間 Hours
|
1 時間
|
【第3回】
|
授業内容 Content/Topic
|
【第3回】Japan nonprofit sector development confirm the group project teams
|
予習内容 Preparation for Class
|
reading about the Japanese nonprofit sector
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
group preparation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第4回】
|
授業内容 Content/Topic
|
【第4回】Intro to SDGs and current issues Quiz on classes 1- 3
|
予習内容 Preparation for Class
|
Readings on the SDGs
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
review materials from classes 1- 3
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第5回】
|
授業内容 Content/Topic
|
【第5回】Role of different actors: NGO, Corporations and Government
|
予習内容 Preparation for Class
|
readings on the roles of differenat actors in the SDGs
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
project preparation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第6回】
|
授業内容 Content/Topic
|
【第6回】Mid-term presentations, papers due in class, all slides for presentations are due on 2 days prior
|
予習内容 Preparation for Class
|
slides show and report
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
team work on the presentation and report
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第7回】
|
授業内容 Content/Topic
|
【第7回】Overview of diverse approaches used to solve social issues, needs assessment Quiz on classes 4 & 5
|
予習内容 Preparation for Class
|
articles on needs assessment
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
review sldies from classes 4 -5
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第8回】
|
授業内容 Content/Topic
|
【第8回】Poverty – the base of other problems.
|
予習内容 Preparation for Class
|
Case studies and data about poverty
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
review data
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第9回】
|
授業内容 Content/Topic
|
【第9回】Hunger today, food security, food access
|
予習内容 Preparation for Class
|
sustainable agriculture readings
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
review of classes 7 - 9
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第10回】
|
授業内容 Content/Topic
|
【第10回】Education issues, Gaps in coverage, child labor Quiz on classes 7 - 9
|
予習内容 Preparation for Class
|
data on child labour and education
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
review cases
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第11回】
|
授業内容 Content/Topic
|
【第11回】Health issues
|
予習内容 Preparation for Class
|
intro to key health issues
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
project preparation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第12回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Crisis situations: Disasters or Conflict, The life of refugees, project progress check in
|
予習内容 Preparation for Class
|
adta on conflict today
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
project preparation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第13回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Gender - Quiz on classes 10 - 12
|
予習内容 Preparation for Class
|
SDGs and Gender articles
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
quiz materials review
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第14回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Class presentations class wrap up, Final papers due all slides for presentations are due in advance
|
予習内容 Preparation for Class
|
presentation materials
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
review past materials
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
【第15回】
|
授業内容 Content/Topic
|
Class presentations – wrap up
|
予習内容 Preparation for Class
|
project paper preparation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
復習内容 Review of Class
|
final evaluation
|
目安時間 Hours
|
2 時間
|
授業に関する注意事項 Remarks for Class |
All students are expected to be active in class discussion, group work and complete a class project. This course will be run in workshop format - including presentation, group discussion, pairwork and simulation activities.
|
教科書 Texts |
online readings only. website will be prepared the month before the class starts
|
参考書 Reference Books |
none
|
課題フィードバック方法区分 Assignment Feedback Method |
|
課題フィードバック方法内容 Assignment Feedback Method Content |
|
成績評価の基準 Evaluation Criteria |
Evaluation 30% Active class participation, Regular completion of assignments. 20 % Quizzes ( 4 quizzes at 5 pts each 2) 20% Midterm presentation and paper (Class 6) 30% Final presentation and paper (Last 2 classes)
|
関連URL Related URL |
https://meijigakuinuningoclass.wordpress.com/
|
備考 Notes |
この科目はヘボン・キャリアデザイン・プログラムです
|
添付ファイルの注意事項 Notice |
|
添付ファイル1 File Attachment 1 |
Rossitto MGU Contemporary Global issues Syl 2019.docx
|
説明1 Explanation 1 |
1 page course outline
|
更新日時 Date of Update |
2019年03月28日 19時50分12秒
|